torsdag 21 maj 2015

Månadsspara i 12 år

Inspirerad av ett inlägg på avanzas tidigare i år se hela inlägget här
har jag själv satt ihop en portfölj som jag tänker göra mindre inköp i varje månad.
Planen är att göra inköp varje månad under de närmaste åren. Har gjort ett excel ark som sträcker sig över 12 år. Jag är inte säker på hur mycket jag kommer spara varje månad om 5 eller 10 år men det är en fin tanke iaf.

Bolagen jag har valt ut är:

Hm, Investor, Industrivärlden, Kinnervik, Latour och Lundbergs.

Få se om det blir någon djupare analys av bolagen framöver men som jag ser det så är de olika investmentbolagen lite olika nischade där Investor och Industrivärlden är mest lika varandra.




















Vad tror ni om denna strategi?

2 kommentarer:

  1. Klockrena bolag du valt ut! Månadsköp leder till lägre risk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Christoffer. Jag håller mig motiverad genom att skapa framtida utdelnings antaganden och genom att se hur mycket utdelningen växer varje månad genom mitt sparande.

      Radera